Per direct een nieuwe stage - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu Per direct een nieuwe stage - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu

Per direct een nieuwe stage

Blijf op de hoogte en volg Wietske

05 Oktober 2017 | Ierland, Carlow

De afgelopen twee weken stage waren verschrikkelijk. Die daarvoor waren ook niet leuk, maar de afgelopen twee weken waren echt afschuwelijk.

We (Jessica, een ander meisje van Landstede die dezelfde stage heeft, en ik) hebben gisteren ook nog eens te horen gekregen dat ze dachten dat we voor healthcare assistants (helpenden) leerden, en dat we daar zijn om te werken, omdat er gewoon te weinig healthcare assistants zijn. En wij krijgen geen ene cent betaald, en wel gewoon een 12 uurs dienst draaien. Ik was echt woedend, want onze begeleider weet donders goed dat we dat niet zijn. Dat weet ik echt 1000 procent zeker.
Direct daarna hebben we Danny ingelicht, want hij had maandag al gebeld dat onze begeleider woensdag met ons moést praten. Hij weet dat ze gewoon niet tegen ons praat, maar dat zélfs hij verbaasd zou zijn als ze dat niet zou doen. Maar 3x raden, dat heeft ze niet gedaan. Waarschijnlijk was dit voor hem de druppel, en hij stuurde al direct een berichtje terug: 'don't worry girls, I understand you and I am on your side'. Dat was wel heel fijn om te horen, dat hij achter ons staat.

Vandaag gingen we dus even naar hem toe, en hebben eerst heel lang met Claire gepraat. Dat was heel fijn, omdat zij heel rustig is en gewoon vraagt hoe het gaat, ik kreeg 3 knuffels en 3 chocoladerepen (o, en tissues xd) en Danny is heel praktisch. Gelijk alles regelen, etc.

Maar zij zeiden tegen ons dat we per direct niet meer naar stage hoeven. Morgen zijn we dus vrij. Volgende week (maandag waarschijnlijk) hebben we een kennismakingsgesprek op onze nieuwe stage, in Kilkenny. Deze is ook al bekend met Danny, dus met één telefoontje was het geregeld.

Ik zei dat ik eventueel nog wel met onze begeleider wilde praten, want nu zijn we gewoon zonder doei te zeggen weg. Maar Danny zei dat met onze 'begeleider' zoals ze zichzelf noemt, niet te praten valt dus dat we er nooit meer heen hoeven.

Ik ben echt zo opgelucht, ook nu ik me gewoon al heel naar voel en niet lekker in mijn vel zit. Vanavond gaan we pizza eten zegt Sil, om te vieren dat ik eindelijk na deze weken vandaag voor het eerst weer gelachen heb (: Superlief dus.

  • 05 Oktober 2017 - 21:13

    Occo:

    Poeh Wietske, dat wel heel heftig. Goed dat Danny gelijk zo goed en snel doorgepakt heeft, je zou bijna het vertrouwen in iedereen daar verliezen. Sterkte, ook voor Jessica en (vanaf maandag) hopelijk eindelijk een goede stage. Kilkenny, dat klinkt interessant, ben benieuwd.

  • 05 Oktober 2017 - 22:02

    Corry En Jan:

    Och meissie toch....wat jammer....en wat een gedoe! Heeeeeeel blij dat het goed lijkt te komen....gelukkig begrip! Ga door hoor...er gebeurd niets zo maar.....God blíjft zorgen....echt en echt waar!Lieve denkenaanjegroet van ons....Jan en Corry

  • 06 Oktober 2017 - 13:38

    Wietske Van Gent:

    Lieff ❤

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Wietske

Hiya! Voor mijn opleiding MBO Verpleegkundige loop ik 4 maandjes stage in Carlow, Ierland! En je weet wat dat betekent: mega veel te vertellen! (;

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 9322

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 31 December 2017

Ierland!

Landen bezocht: