Stagedag 2, tripje naar The Chocolate Garden! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu Stagedag 2, tripje naar The Chocolate Garden! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu

Stagedag 2, tripje naar The Chocolate Garden!

Blijf op de hoogte en volg Wietske

08 September 2017 | Ierland, Carlow

Vandaag was dag twee, we begonnen nu om 7.30u (officieel 8 maar vanwege overdracht moeten we er eerder zijn).
's Ochtends liep ik met Ian mee, ik kreeg gelijk een complimentje dat ik mooie wenkbrauwen had en dat hij die van hem ook nog moest laten doen (;. Hij is super aardig, en ik heb denk ik drie bewoners zelf geholpen.

Ik vind het nog steeds maar raar dat we eerst iedereen uit bed helpen, eten geven en daarna pas beginnen met wassen. Ook alles is hier anders, en er zijn nergens krukjes of dingetjes waar je op kan zitten als je bijv. iemands sokken en schoenen aantrekt. Ik vroeg dit en ze zeiden: 'ain't nobody got time for that'. Ik denk; je hoeft alleen maar een krukje aan te schaffen en neer te zetten.. Goed voor je rug dit..

Ook bestaan steunkousen blijkbaar niet. Iedereen heeft zo'n beetje oedemateuze voeten, maar er staat alleen in het zorgplan: 'hooghouden waar mogelijk'.

Ik voelde me al veel meer op mijn gemak, en ik vind het makkelijker om zelf dingen aan te geven of vragen te stellen. Ook ken ik al redelijk wat namen (we gebruiken alleen voornamen en aangezien praktisch iedereen Mary, Katherine, John, Michael enzo heet is het aan de ene kant makkelijk, aan de andere kant irritant haha).

Ik heb vragen gesteld zoals waar bepaalde afkortingen voor zijn, en collega in kwestie wist dat zelf ook niet dus moest dat zelf ook navragen. Ze zei dat het een goede vraag was.
Verder vroeg ik hoe ik voor nood kan bellen, omdat er vandaag wel 10x op nood is gedrukt. Veel mensen (dreigden) te vallen. Dit heeft ze uitgelegd en uitgelegd waar de verschillende kleuren voor zijn. Kamernummer in rood is Emergency, paars is als iemand uit bed gegaan is, en geel is als iemand gewoon gebeld heeft.

Om 14.00u ben ik met 10 bewoners naar 'The Chocolate Garden' geweest, maar er is niks chocolates aan haha. We hebben gewoon thee gedronken en ze maken eigen chocola en maken er leuke dingetjes van. Maar dat kan je allemaal niet zien, het staat gewoon in een winkeltje (belachelijk duur ofcourse).
Het was in ieder geval erg gezellig (;

Een collega van mij woont toevallig in dezelfde straat als waar ik woon, dus zij heeft ons om 20.15u thuisgebracht. Erg lief (:

Hoewel ik vandaag bijna 13 uur gewerkt heb, ging deze dag veeeeel sneller dan woensdag. Het was echt een leuke dag, en ik was niet eens echt moe. We kregen positieve reacties van collega's dat we erg vrolijk zijn en leuk om mee te werken (;

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Wietske

Hiya! Voor mijn opleiding MBO Verpleegkundige loop ik 4 maandjes stage in Carlow, Ierland! En je weet wat dat betekent: mega veel te vertellen! (;

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 31 December 2017

Ierland!

Landen bezocht: