Nieuwe stage en voor het eerst met de trein! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu Nieuwe stage en voor het eerst met de trein! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu

Nieuwe stage en voor het eerst met de trein!

Blijf op de hoogte en volg Wietske

14 Oktober 2017 | Ierland, Carlow

Deze week ben ik voor het eerst op mijn nieuwe stage geweest! Ik moet met de trein en dan de taxi, wat betekent dat ik ook voor het eerst hier met de trein ben geweest!. Het is echt heel anders dan Nederland, het is een heel klein stationnetje. Je hebt twee peronnen, en er staat een 'conducteur' op het perron. Je moet direct je kaartje laten zien anders mag je niet verder. De trein gaat echt één keer in het uur, dus je moet gewoon gaan staan waar alle andere mensen ook staan (en niet zoals wat wij deden naar de andere kant lopen, want dan word je teruggeroepen hahahaha).
Maar de trein is echt heeeeeel schoon, je hebt geen verschillende klassen en bij elke stoel heb je een stopcontact. Er zijn geen prullenbakken maar ik heb serieus nog nooit in mijn leven in zo'n schone trein gezeten. O, en er is wifi.

Ik kan pas om 9.30u op stage beginnen, omdat de eerste trein echt pas om 8.24u gaat.
En er gaan maar twee treinen, of eigenlijk één. Naar links en naar rechts. En de trein gaat maar zo'n vier keer op een dag.

Maar de stage is natuurlijk weer wennen. In Ierland zijn collega's niet heel gastvrij zoals in Nederland, ze gaan niet echt een gesprek met je aan. Maar volgens mij zijn ze stagiaires ook niet echt gewend.
Als ik ze wat vraag krijg ik wel antwoord, maar dat is het. Het is niet even gezellig praten ofzo..

Ik moet wel zeggen, de meerderheid van de collega's is een man. Maar zover ik weet zijn ze geen homo haha (;
Maar het zijn ook gewoon mannen van rond de 30/40, gespierd en met veel tattoo's. Het is echt te schattig om ze dan met zo'n oud vrouwtje te zien lopen waarbij zij het handtasje vast moeten houden hahaha.

Het is echt een mooi huis, en verschillende 'afdelingen'. Je hebt veel verschillende huiskamers waar mensen even kunnen zitten. De meesten zijn echt nog goed bij, een paar zijn dement. Ik ben ook al gelijk geknepen en geschopt door een cliënt, dus dat is leuk.
Maar de mensen zijn allemaal echt heel lief. Gelijk op dag twee vroegen ze aan mij of het al wat beter ging, of ik me al meer thuis voelde. Het zijn echt schatjes (:

Ik weet wel zeker dat ik over een tijdje het goed met de collega's kan vinden, maar nu moeten ze aan mij wennen en ik aan hen. En stél dat het toch niet klikt, heb ik altijd de lieve mensjes nog (:

Hieronder de website van Drakelands House, kan je een beetje de sfeer proeven. Er staan veel foto's op (:
http://www.drakelandshouse.com/cms/

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Wietske

Hiya! Voor mijn opleiding MBO Verpleegkundige loop ik 4 maandjes stage in Carlow, Ierland! En je weet wat dat betekent: mega veel te vertellen! (;

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 9334

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 31 December 2017

Ierland!

Landen bezocht: