Eerste stagebezoek, school en we hebben fietsen! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu Eerste stagebezoek, school en we hebben fietsen! - Reisverslag uit Carlow, Ierland van Wietske Gent - WaarBenJij.nu

Eerste stagebezoek, school en we hebben fietsen!

Blijf op de hoogte en volg Wietske

01 September 2017 | Ierland, Carlow

Vandaag was weer een drukke dag. Om 9.00u werden we opgehaald door Danny en zijn we naar school gegaan. We kregen daar een rondleiding en konden ál onze vragen stellen. Ik had gisteren een lijstje opgesteld want we missen nog best veel dingen.. Koffiezetapparaat hallooo?!? haha.
Ook zeiden we dat we geen stofzuiger hebben. Danny zei dat wij waarschijnlijk één keer in de week een schoonmaker krijgen die alles schoonmaakt. ^^

Daarna bracht Danny ons om de beurt naar onze stageplek. Jessica en ik gaan bij hetzelfde bedrijf stagelopen, dus wij gingen samen. Het is eerst een hotel geweest, maar die is failliet gegaan of iets. Het is echt groot en ruim, en de mensen zitten allemaal in één grote huiskamer. De jongste bewoner is 53 en (bijna) iedereen heeft een vorm van dementie. Ik zag gelijk dat iemand die daar werkt naar een bewoner liep en diegene spontaan een knuffel gaf, dus ik weet nu al dat ik het daar heeeel leuk ga vinden (;

Daarna moesten we een Scavanger Hunt doen, dus gewoon Carlow een beetje bekijken. Het is best druk, je moet goed opletten.
We gingen toen ook onze fietsen halen. Hier zijn alleen mountainbikes en auto's houden geen rekening met fietsers (die zijn er ook bijna niet). Al moet ik zeggen, bij ons hielden ze echt wel rekening, en iedereen kan gelijk zien dat we Nederlanders zijn.
Het links rijden is echt nog wel tricky, want fietspaden zijn er niet echt, en als ze er wel zijn zijn ze ook opeens afgelopen, zonder warning.

We zijn ook nog naar Penny's gegaan, dit is letterlijk de Primark. Make-up is hier zoooo veel goedkoper dan in Nederland. Zoals Rimmel London, Catrice, Essence heb je hier dus in Penny's, en is hier gewoon de helft goedkoper. Ook Garnier micellar cleansing water is in Nederland iets van €7 en hier in Ierland 3,50 (ook Penny's). (;
Ik blijf het bijzonder vinden haha.

We zijn nu weer thuis, we gaan zo wat eten en vanavond is de bedoeling om de pub in te gaan. Morgen heb ik een dag cursus voor mijn stage, ik denk iets voor tilliften enzo.
Ik moet elke maandag en dinsdag naar school, en heb maar twee dagen in de week stage, en dan 12hour shifts. It's gonna be fun (;

Hieronder een kleine rondleiding door de school (;

  • 04 September 2017 - 14:41

    Occo Van Gent:

    Ziet er goed uit Wietske. Goede koffie en een toffe fiets.
    Mag je nu ook zo'n flatteuze valhelm op? Tof!!!
    So, I wish you a lot of pleasure. Take care.

  • 04 September 2017 - 15:08

    Wietske Van Gent:

    Haha, nee dat hoeft niet. Zoals Danny zegt: het is wel verplicht maar de politie is hier heel aardig. Wanneer ze je staande houden zeggen ze alleen: Doe voorzichtig, doe de volgende keer een helm op. En dan de volgende keer zeggen ze: ik zei toch, doe een helm op, volgende keer echt doen hoor! Maar niemand doet dat hier. Haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carlow

Wietske

Hiya! Voor mijn opleiding MBO Verpleegkundige loop ik 4 maandjes stage in Carlow, Ierland! En je weet wat dat betekent: mega veel te vertellen! (;

Actief sinds 31 Aug. 2017
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 9341

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 31 December 2017

Ierland!

Landen bezocht: